Context
Het communicatie & fondsenwervingsdepartement bestaat uit 14 personen. Ze hebben als opdracht het Belgische publiek, instellingen, media & donateurs te informeren over het werk van Handicap International en de waarden die de organisatie verdedigt. Het departement werft ook privéfondsen om de sociale missie van Handicap International mogelijk te maken.
De Communication Officer werkt samen met de andere collega’s van het communicatie & fondsenwervingsdepartement (digital officer, press officer, …), de communicatiedienst van de federatie en de collega’s van de andere nationale associaties. Een samenwerking met de andere sectoren van de Brusselse zetel is ook noodzakelijk om een logische coherentie in alle externe communicatie te garanderen. Ook missies naar HI-projectlanden om communicatiemateriaal te verzamelen zijn mogelijk.
Objectieven:
De Communication Officer NL werkt nauw samen met de Communication Officer FR en de Digital Officer. Hij/zij is een essentiële schakel in de productie van inhoud voor alle communicatiekanalen.
Taak 1 - Productie van redactionele inhoud in het Nederlands
- Planning & opvolging van de algemene kalender voor alle publicaties
- Realisatie van de donateurskrant (redactiecomité, schrijven van artikels, zoeken naar illustraties, samenwerking met de externe grafisch ontwerper)
- Opmaak van het jaarverslag (redactiecomité, redactie van artikels, onderzoek van beeldmateriaal, samenwerking met de grafisch ontwerper)
- Productie van "print" communicatiemateriaal voor het hele departement (bijv. algemene informatieve brochure), of op verzoek van specifieke activiteiten (bijv. legaten, corporate, enz.): opstellen van artikels, onderzoek naar illustraties, samenwerking met de externe grafisch ontwerper, toezicht op het drukwerk.
- Productie van inhoud voor bewustmakings- of fondsenwervingscampagnes
- Vertaling van inhoud uit het Frans of Engels naar het Nederlands;
- Af en toe proeflezen van Nederlandstalige documenten.
Taak 2 Verantwoordelijk voor alle contacten met externe dienstverleners (graphic design, drukker)
- vraag voor offerten
- opvolging van planning
- opvolging van de facturatie
Taak 3 - Productie van inhoud (NL) voor digitale communicatie
- Schrijven van berichten voor sociale netwerken
- Creatie van foto/video/visuals voor sociale netwerken;
- Schrijven van artikels voor de website en inhoud voor de nieuwsbrieven;
- Regelmatig bijwerken van de website (thematische pagina’s, nieuws ...)
- Vertaling van inhoud uit het Frans of Engels naar het Nederlands.
Taak 4 Ondersteuning van fondsenwervingsactiveiten
- Fondsenwerving 360° campagnes: thematische pagina’s, e-mailing, …
- Fondsenwerving brieven (mailing)
Profiel
- Uitstekende beheersing van het Nederlands;
- Goede kennis van het Frans en het Engels;
- Uitstekende schrijfvaardigheid;
- Universitair/hoger onderwijs (of gelijkwaardige beroepservaring);
- Beheersing van elementaire kantoorsoftware (Word, Excel, PowerPoint);
- Kennis van Mailchimp, Adobe Suite en/of editing (In-Design) is een pluspunt;
- Sociale netwerken en digitale media hebben voor jou geen geheimen;
- Ervaring in de non-profitsector is een voordeel;
- Vermogen om projecten te beheren en om zelfstandig en georganiseerd te werken;
- Bereidheid om projecten te bezoeken inlanden waar Handicap International actief is.
Aanbod
- Contract van onbepaalde duur
- Voltijds (4/5e is bespreekbaar)
- Extralegale voordelen: maaltijdcheques, hospitalisatieverzekering, groepsverzekering
- Werkplaats: Omgeving Naamsepoort Brussel (met mogelijkheid tot telewerk)
- Indiensttreding: vanaf 02/05/2022
Wij werven mensen aan op basis van hun vaardigheden en talent met het oog op een efficiënte uitvoering van het werk, ongeacht leeftijd, afkomst, geaardheid of eventuele beperkingen van de kandidaat.
Solliciteren
Bezorg jouw cv en motivatiebrief aan Aurore Van Vooren – [email protected] voor 08/04/2022.