Goto main content

Legacies & Successions Officer

Handicap International België is op zoek naar een Nederlandstalige, dynamische en gestructureerde medewerker om de legaten van de organisatie te beheren.

In dit verband stellen wij een voltijds contract (5/5 of eventueel 4/5) van bepaalde duur voor, voor een periode van 1 jaar initieel, in te gaan vanaf maart (ten laatste april).

Meer info over het team van Handicap International in België via deze video.

VERANTWOORDELIJKHEDEN

Als Legacies and Successions Officer werk je nauw samen met alle leden van de afdeling Communicatie & Fondsenwerving in België en met de juridische experts van het netwerk van Handicap International.

Jouw voornaamste verantwoordelijkheden zijn:

(1) Ontwikkeling en uitvoering van een strategie om de nalatenschapactiviteit voor Handicap International in België te bevorderen:

  • Planning en coördinatie van een mediaplan (pers/tv/digitaal/...) op basis van het hiervoor beschikbare budget;
  • Organisatie van regelmatige (weekelijkse) ontmoetingen met mensen die Handicap International in hun testament willen opnemen;
  • Organisatie van vergaderingen met notarissen in België;
  • Contactpersoon bij de organisatie Testament.be en deelname aan door hen georganiseerde evenementen/campagnes;
  • Ontwikkeling van andere initiatieven om de erfenisactiviteit in België te bevorderen.

(2) Eerste contactpersoon bij de notarissen voor de opvolging van alle ontvangen legaten ten gunste van onze organisatie:

  • In samenwerking met onze interne juristen intern zorgen voor een kwaliteitsvolle opvolging met de notarissen om de verschillende successiedossiers zo goed mogelijk af te sluiten.

VEREIST PROFIEL

  • Een perfecte beheersing van het Nederlands is essentiel, gecombineerd met een goede kennis van het Frans
  • Sterke sociale vaardigheden
  • Bewezen marketing & commerciële skills
  • Gemotiveerd om te werken in de humanitaire sector en voor Handicap International
  • In staat om projecten te beheren en zelfstandig en georganiseerd te werken
  • Luisterbereidheid en empathie
  • Organisatorisch sterk, nauwgezet en striktheid
  • Teamgeest
  • Bereid zijn om tot 4 dagen per week op locatie te werken, mensen te ontmoeten, netwerken
  • Rijbewijs (B) is vereist

SOLLICITEREN

Bezorg jouw cv en motivatiebrief zo snel mogelijk aan Antoine Sepulchre – [email protected].

Wij werven mensen aan op basis van hun vaardigheden en talenten om het werk op een efficiente manier te realiseren, ongeacht leeftijd, achtergrond, seksuele geaardheid of handicap.