Goto main content

Donor Relations Officer (tijdelijke vervanging)

donor-relations-officer-tijdelijke-vervanging-

Handicap International (HI) is een onafhankelijke internationale ngo. De organisatie treedt op in situaties van armoede en uitsluiting, conflicten en rampen, aan de zijde van personen met een beperking en kwetsbare bevolkingsgroepen om:

  • hun levensomstandigheden te verbeteren en het respect voor hun waardigheid en basisrechten te bevorderen;
  • op te treden en onze stem te laten horen wanneer hun basisbehoeften niet gewaarborgd zijn.

We zijn momenteel actief in meer dan 60 landen en tellen meer dan 3 000 medewerkers.

De afdeling Communicatie & Fondsenwerving van Handicap International België, gevestigd in Brussel, is op zoek naar een tweetalige (FR+NL), dynamische en gestructureerde medewerker, om in het kader van een zwangerschapsverlof het contact met onze Belgische donateurs te verzorgen.

In dit verband stellen wij een voltijds contract (5/5) van bepaalde duur voor, voor een periode van minstens 6 maanden, in te gaan vanaf medio maart (ten laatste begin april).

Meer info over het team van Handicap International in België: https://www.youtube.com/watch?v=0rml5Zvf9HA

VERANTWOORDELIJKHEDEN

  1. Verantwoordelijk voor de communicatie met onze privéschenkers in België
  • Je bent de eerste contactpersoon voor alle vragen die onze Belgische donateurs kunnen stellen via telefoon, e-mail of brief;
  • Je staat in voor de afhandeling van enkele administratieve taken, zoals fiscale attesten, het aanmaken van nieuwe domiciliëringen, enzovoort;
  • Je voert bepaalde proactieve taken uit ter ondersteuning van het team (zoals gepersonaliseerde brieven, bedankingsbrieven, uitnodigingen, …);
  • Vous suivez certains indicateurs nous permettant de mieux planifier notre travail
  • Je staat in regelmatig contact met je collega’s om goed op de hoogte te zijn van de lopende activiteiten;
  • Je coördineert de uitvoering van enkele andere taken samen met één of meerdere vrijwilligers die je helpen in het donor care center.
  1. Verantwoordelijk voor de integratie en het updaten van de bankbestanden in onze database:
  • Je integreert de bankbestanden in onze database, en je waakt erover dat de giften van onze donateurs correct worden toegewezen aan hun profiel (komt overeen met ongeveer 1 werkdag per week);
  • Je werkt de database bij met alle nieuw verkregen informatie tijdens de contacten met onze donateurs (adreswijzigingen, stopzetten van contracten, …)

VEREIST PROFIEL

  • Een goede kennis van zowel Frans als Nederlands is een absolute vereiste (mondeling en schriftelijk);
  • Je hebt affiniteit met de non-profitsector en je onderschrijft de missie & visie van Handicap International;
  • Je kunt vlot overweg met programma’s zoals Word en Excel en je bent in staat om met een databank en gegevensbestanden te werken;
  • Je kunt projecten beheren en op een autonome en georganiseerde wijze werken;
  • Je bent empathisch en vriendelijk in de omgang met onze donateurs.

Solliciteer voor deze functie via volgende link.