Meteen naar de inhoud

Jemen: 16 miljoen mensen hebben hulp nodig

De omvang van het conflict in Jemen en de humanitaire gevolgen maken dat dit één van de ergste crisissen ter wereld is.

 

Miljoenen kinderen zijn zwaar ondervoed. Meer dan 16 miljoen mensen hebben geen toegang tot drinkbaar water of sanitair. De hongersnood heeft rampzalige gevolgen voor de fysieke en mentale ontwikkeling van kinderen. Al bijna vier jaar leven de inwoners in voortdurende angst voor de inslaande raketten en verwoestende bomaanslagen tijdens de aanhoudende burgeroorlog.

 

Zij hebben dringend nood aan humanitaire hulp.

 

Het team van Handicap International biedt revalidatiezorg en psychologische steun aan slachtoffers van het geweld. Projectleider Maud Bellon luidt de alarmklok:

“Voedsel, onderdak en medische hulp zijn onbetaalbaar geworden. Verzwakte kinderen voeren elke dag een moeizame overlevingsstrijd in levensgevaarlijk oorlogsgebied.”

 

Help de inwoners van Jemen uit de nood!

 

Onze teams zijn aanwezig in 8 ziekenhuizen en revalidatiecentra. De voorbije 3 jaar ontvingen 20 000 personen revalidatiezorg, 17 000 personen psychologische ondersteuning en 9 500 personen een mobiel hulpmiddel, zoals een prothese, een rolstoel of krukken.

Met uw vrijgevige gift van 40, 75, 100 euro of meer kunnen de urgentieteams van Handicap International de slachtoffers blijven opvangen en hen de dringendste zorgen verlenen.

 

IK DOE EEN GIFT

 

Het volledige interview met Maud Bellon vind je hier.

Meer over dit onderwerp

1 – Daar waar het begon
Didier Demey

1 – Daar waar het begon

Deel 1 van de zomerreeks met Didier Demey.

De coronacrisis door een buitenlandse bril
© HI
Gezondheid

De coronacrisis door een buitenlandse bril

Hoe vergaat het andere landen tijdens de coronacrisis? We vroegen het aan drie van onze Belgische medewerkers in het buitenland: Virna Marchesin, afscheidnemende directrice in Cuba, Martin Jacobs, technisch revalidatie-expert in Vietnam, en Youri Francx, coördinator van onze operaties in Oeganda.*

Het UNESCO Onderwijsrapport 2O2O: Focus op de inclusie van kinderen met een beperking
© J. Mc Geown / HI
Integratie

Het UNESCO Onderwijsrapport 2O2O: Focus op de inclusie van kinderen met een beperking

Op 23 juni publiceerde UNESCO haar jaarlijks mondiaal onderwijsrapport. Het rapport maakt de balans op van de wereldwijde vooruitgang van het onderwijs en richt zich dit jaar op de inclusie van alle kinderen in het onderwijssysteem, inclusief kinderen met een beperking. Julia McGeown, experte inclusief onderwijs bij HI, geeft toelichting bij het rapport.