Go to main content

Digital communication & marketing officer

De afdeling Communicatie & Fondsenwerving van Hl België, gevestigd in Brussel, is op zoek naar een tweetalige (FR+NL), dynamische en georganiseerde medewerker om de ontwikkeling en de implementatie van haar digitale strategie in België over te nemen.

De afdeling Communicatie & Fondsenwerving van Hl België, gevestigd in Brussel, is op zoek naar een tweetalige (FR+NL), dynamische en georganiseerde medewerker om de ontwikkeling en de implementatie van haar digitale strategie in België over te nemen.

  • Locatie : Brussel
  • Contracttype : contract van onbepaalde duur - voltijds contract
  • Aanvangsdatum : asap
  • Deadline : 18/11/2019

Verantwoordelijkheden

Als Digital Communication & Marketing Officer werk je nauw samen met alle leden van de afdeling Communicatie & Fondsenwerving in België en met de digitale experts van het netwerk van Handicap International: 

  • Je ontwikkelt een communicatie- & digitale fondsenwervingsstrategie voor Handicap International België (NL + FR), en volgt de resultaten op aan de hand van KPI’s en dashboards (onder andere via Google Data Studio); 
  • Je beheert en optimaliseert onze verschillende digitale platformen (website, sociale netwerken, nieuwsbrief), in samenwerking met jouw directe collega’s; 
  • Je beheert onze online community;
  • Je ontwikkelt digitale marketingcampagnes ter bevordering van online fondsenwerving en volgt de resultaten ervan op in samenwerking met een extern bureau;
  • Samenwerking en uitwisseling van goede praktijken met jouw digitale collega’s van de andere nationale verenigingen van de Federatie van Handicap International;
  • Je treedt op als referentiepersoon om ervoor te zorgen dat de laatste ontwikkelingen en trends in de digitale wereld worden opgevolgd en je neemt deel aan relevante netwerkactiviteiten of workshops in de sector.
     

Vereist profiel

  • Een goede beheersing van het Nederlands is een absolute vereiste, evenals een goede kennis van het Frans en Engels. 
  • Universitair diploma in communicatie en/of digitale marketing.
  • Je kunt vlot overweg met de belangrijkste digitale marketingtools: Analytics, Google Ads, Google Tag, Facebook Ads, Mailchimp, ...
  • Ervaring met Adobe programma’s is een pluspunt.
  • Basiskennis van HTML- en CSS-codering is een pluspunt.
  • In staat om projecten te beheren en zelfstandig en georganiseerd te werken.
  • Gemotiveerd zijn om te werken in de humanitaire sector en voor Handicap International.

Aarbeidsvoorwaarden

Loonpakket: bevat een maandelijks brutoloon, vakantiegeld, eindejaarspremie en ook extralegale voordelen zoals maaltijdcheques, groepsverzekering en hospitalisatieverzekering

Solliciteer

Is deze functie iets voor jou? Bezorg ons dan voor 20 november je cv en motivatiebrief via deze link:
Aangezien de hoge prioriteit raden wij kandidaten aan om zo snel mogelijk te solliciteren.

Wij bieden alle kandidaten een kans, zonder discriminatie op grond van leeftijd, handicap, geslacht, afkomst, religie of seksuele geaardheid.