Goto main content

Digital officer

Handicap International is op zoek naar een Digital Officer voor haar kantoor in Brussel, voor een vervangingscontract van minimum 2 maanden.

  • Plaats – Brussel
  • Contract type – Vervanging/interim – min. 2 maanden (verlengbaar)
  • Duur – Voltijds
  • Startdatum : ASAP
  • Solliciteren tot: 27/09/2021

Handicap International (HI) is een onafhankelijke internationale ngo. HI werkt in situaties van armoede en uitsluiting, conflicten en rampen, om de levensomstandigheden van personen met een handicap en kwetsbare bevolkingsgroepen te verbeteren.

We zijn momenteel actief in 59 landen en tellen meer dan 3 000 medewerkers.

CONTEXT

Ben je gepassioneerd door digitale en nieuwe technologieën, deel je onze waarden en wil je evolueren in een omgeving waar interculturaliteit essentieel is? De afdeling Communicatie & Fondsenwerving van Handicap International België, gevestigd in Brussel, is op zoek naar een tweetalige (FR+NL), dynamische en georganiseerde medewerker om de uitvoering van de digitale strategie in België te verzekeren. Dit is een vervangingscontract.

VERANTWOORDELIJKHEDEN :

Als Digital Communication & Marketing Officer werk je nauw samen met alle leden van de afdeling Communicatie & Fondsenwerving in België en met de digitale experts van het netwerk van Handicap International. Jouw voornaamste verantwoordelijkheden zijn:

  • Community management (ontwikkeling en beheer van sociale netwerken)
  • Beheer en lancering van social media campagnes (Facebook Ads)
  • Beheer van nieuwsbrieven en e-mailing, evenals databases op Mailchimp
  • Rapportering en analyse van websitestatistieken (Google Analytics)
  • Steun bij het ontwikkelen van onze online strategie
  • Marketing Qualified Lead (MQL) & marketingautomatisering (e-mailscenario)
  • Webmastering: CMS en beheer van inhoudspagina's
  • Ontwikkeling van campagnepagina's
  • Interne SEO optimalisatie (optimalisatie van pagina's, afbeeldingen, artikelen)
  • Externe SEO-optimalisatie (linkbuilding, partnerschappen en verkeersuitwisselingen)
  • Monitoring en analyse van de resultaten

VEREIST PROFIEL :

  • Een goede beheersing van één van de twee landstalen (Nederlands of Frans) is essentieel
  • Je hebt een goede kennis van de andere landstaal en van het Engels
  • Universitair diploma in communicatie en/of digitale marketing.
  • Je kunt vlot overweg met de belangrijkste digitale marketingtools: Analytics, Google Ads, Google Tag, Facebook Ads, Mailchimp, ...
  • Ervaring met Adobe programma’s is een pluspunt.
  • Basiskennis van HTML- en CSS-codering is een pluspunt.
  • In staat om projecten te beheren en zelfstandig en georganiseerd te werken.
  • Gemotiveerd zijn om te werken in de humanitaire sector en voor Handicap International.

SOLLICITEREN:

Solliciteren is mogelijk tot en met 27 september 2021

Wij werven mensen aan op basis van hun vaardigheden en talent met het oog op een efficiënte uitvoering van het werk, ongeacht leeftijd, afkomst, geaardheid of eventuele beperkingen van de kandidaat.

 Stuur je cv en motivatiebrief naar Aurore Van Vooren – a.vanvooren@hi.org