Stage Marketing & Data-analyse

Handicap International biedt een stage Marketing & Data-analyse aan bij de dienst fondsenwerving op de hoofdzetel in Brussel.

Je jongleert graag met cijfers?
Je vindt het fijn om een databank te doorzoeken?
Statistische tools, kruistabellen, grafieken, … hebben geen geheimen voor je?
Je wil je engageren voor een humanitaire organisatie?

Dan is onze verrijkende en nuttige stage Marketing & Data-analyse iets voor jou!

Context

Je beheert een project waarbij je allerhande informatie verzamelt, statistische analyses doorvoert en cijfers interpreteert uit een bestaande databank. Je analyse heeft als doel strategische pistes te kunnen bouwen ter verbetering van de fondsenwerving binnen de 3 tot 5 jaar. 

Deze stage wordt van nabij opgevolgd door de coördinator fondsenwerving. 

Competenties en verantwoordelijkheden

  • Statistische gegevens verzamelen en analyseren en de resultaten interpreteren
  • Nieuwe analysemodellen bedenken
  • De analyses samenbrengen in een synthese om de fondsenwerving te verbeteren
  • Meedenken over strategieën voor de dienst Communicatie en Fondsenwerving van de organisatie

Profiel

  • wiskundig aangelegd, virtuoos met cijfers
  • resultaatgericht
  • in staat om marketinggerichte voorstellen te doen 
  • geïnteresseerd in digitale technologieën en tools i.v.m. databanken
  • in staat om zaken grondig, precies en methodisch aan te pakken 
  • een logische geest met een vermogen tot synthetiseren
  • zelfstandig, maar tegelijk vlotte teamspeler 
  • geïnteresseerd in fondsenwerving en de humanitaire sector

Wat we bieden

  • een uitdagende werkervaring in een dynamisch team
  • een aangenaam werkkader in het centrum van Brussel
  • een stagecontract (onbetaald)
  • Minimumduur: 2 maanden (start mogelijk vanaf half oktober 2017)

Geïnteresseerden kunnen hun cv en motivatiebrief sturen naar Sabine Chevalier (sabine.chevalier@handicap.be), coördinator fondsenwerving, vóór 11 november 2017.